بررسی وضعیت آموزش زبان فارسی در مدرسه ۲۰۰ ایروان

۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۷ کد : ۳۱۶۲ رویدادهای بین المللی
تعداد بازدید:۶۰۸
در جریان بازدید نماینده فرهنگی ایران در ارمنستان از مدرسه ۲۰۰ ایروان، وضعیت آموزش و یادگیری زبان فارسی مورد بررسی قرار گرفت.
بررسی وضعیت آموزش زبان فارسی در مدرسه ۲۰۰ ایروان

 

در جریان بازدید نماینده فرهنگی ایران در ارمنستان از مدرسه ۲۰۰ ایروان، وضعیت آموزش و یادگیری زبان فارسی مورد بررسی قرار گرفت.

‌‌به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، محمد مسعود صادقی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان در جریان بازدید از مدرسه ۲۰۰ ایروان با خانم مارینه هوانیسیان، مدیر این مدرسه دیدار و در خصوص اهمیت آموزش زبان فارسی در ارمنستان به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

خانم مارینه هوانیسیان با بیان گزارشی از وضعیت زبان فارسی در مدرسه آموزش زبان فارسی ۲۰۰ ایروان گفت: مدرسه ۲۰۰ ایروان اولین مدرسه آموزش زبان فارسی با برنامه مصوب وزارت علوم ارمنستان است و ما افتخار می‌کنیم که زبان کشور دوست، ایران را اینجا آموزش می‌دهیم.

مدیر مدرسه آموزش زبان فارسی ۲۰۰ ایروان افزود: این مدرسه علاوه بر آموزش زبان فارسی برای ۱۲۰۰ نفر دانش آموز در مقاطع مختلف به آموزش زبان روسی و انگلیسی نیز مشغول است. یکی از مهمترین فاکتورها جهت آموزش صحیح زبان معلم خوب است که ما بهترین معلمان را جهت آموزش زبان فارسی داریم.

وی در ادامه، مطرح کرد: معلمانی داریم که با جان و دل وقت می‌گذارند و به دانش آموزان زبان فارسی را آموزش می‌دهند و انصافاً اگر در دیگر دروس نیز مانند این معلمان معلم خوب داشتیم، بسیار پیشرفت بهتری حاصل می‌شد.

صادقی در سخنانی، با بیان فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان به ویژه در زمینه توسعه و گسترش زبان فارسی گفت: برای ما هم باعث افتخار است که در کنار مدیران و آموزگاران زبان شیرین فارسی باشیم و از نزدیک با مسائل و مشکلات شان آشنا شویم.

خانم نائیرا پطروسیان، معلم زبان فارسی مدرسه آموزش زبان فارسی ۲۰۰ ایروان هم به بیان مسائل و مشکلات این مدرسه پرداخت.

صادقی با همراهی مدیر و معلمان از بخش‌های مختلف مدرسه آموزش زبان فارسی ۲۰۰ ایروان و امکانات آن نظیر لابراتوار شیمی و کامپیوتر، کلاس‌ها، اتاق مخصوص آموزش معلولان و … بازدید بعمل آورد.

کلیدواژه‌ها: آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بنیاد سعدی ارمنستان


نظر شما :