دیدار رایزن فرهنگی ایران با استادهای چهار مدرسه آموزش زبان فارسی گرجستان
به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، در آخرین روز سال 1396، حمید مصطفوی رایزن فرهنگی جدید و نماینده بنیاد سعدی و مجتبی کامرانفرد، رایزن فرهنگی سابق در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، با خانم ها ناتیا روخادزه، استاد آموزش زبان و ادبیات فارسی مدرسه شماره یک تفلیس ؛ کتوان مگرلیشویلی می باشو، استاد آموزش زبان و ادبیات فارسی مدرسه شماره 51 تفلیس ؛ سرکار خانم مزیا بورجانادزه می باشو، استاد آموزش زبان و ادبیات فارسی مدرسه شماره 55 تفلیس و سوپیو گاگوشیدزه می باشو، استاد آموزش زبان و ادبیات فارسی مدرسه شماره 195 دیدار کردند.
در این جلسه مهمترین مسائل و مشکلات آموزش زبان و ادبیات فارسی و راهکارهای تقویت آن از سوی استادها مطرح شد و عنوان کردند که تامین منابع و کتاب های جدید آموزشی و وسایل کمک آموزشی ضرورت اجتناب ناپذیراست می بایست در اسرع وقت تامین شود. همچنین کتاب ها و منابع آموزش زبان و ادبیات فارسی باید بازنگری و بروزرسانی شود و درحال حاضر در مدارس و دانشگاه ها کتاب آموزش زبان فارسی تالیف مهدی ضرغامیان و احمدرضا صفار مقدم استفاده می شود.
این استادها به « بهره گیری از فنآوری های نو در آموزش زبان و ادبیات فارسی» تاکید داشتند و ابراز کردند: زمینه استفاده از نرم افزارهای آموزشی، استفاده از فیلم و سایر مواد دیداری و شنیداری، استفاده از شبکه های رادیو و تلویزیونی ایران و همچنین استفاده از فضای مجازی برای آموزش زبان وادبیات فارسی بسیارضعیف و نامناسب است.
استادهای مدارس زبان فارسی در گرجستان بر ضرورت برگزاری دورههای دانش افزایی در تفلیس برای استادها و دانش آموزان حداقل یکبار در سال تاکید کردند و اظهار داشتند: اعزام استادها و دانش آموزان به ایران برای شرکت در دورههای ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی بسیار تاثیرگذار است لذا باید حداقل سالی یک بار انجام شود.
« ضرورت استاندارد سازی مناسبی برای شیوه های آموزش زبان و ادبیات فارسی»، « عملیاتی شدن اعطای فرصت مطالعاتی در ایران برای استادها و محققان زبان و ادبیات فارسی » از دیگر درخواست های استادان زبان فارسی مدارس گرجستان بود و خاطر نشان کردند که حمایت و پشتیبانی مالی و آموزشی رایزنی فرهنگی در زمینه تامین امکانات آموزشی در مقایسه با سایر کشورها اندک است در صورت امکان تقویت شود و دسترسی استادها و دانش آموزان فارسی آموز و محققان به منابع معتبر و روزآمد در زمینه زبان و ادبیات فارسی نامناسب و کم است که به این موضوع نیز باید توجه ویژه شود.
پایان خبر


نظر شما :