اولین همایش اقتصاد و کارآفرینی (کسب و کار) در حوزه زبانهای خارجی برگزار می شود
امروزه همایش های علمی، یکی از ابزارهای کارآمد است که بستر لازم را برای تبادل اطلاعات و همچنین به روز کردن تجربیات علمی فراهم می سازند. از سوی دیگر حوزه زبان های خارجی و بحث پیرامون کسب و کار در این حوزه از موضوعاتی است که کمتر بدان پرداخته شده است.
به گزارش روابط عمومی سعدی به نقل از موسسه آموزشی پردیس فناوری کیش، این مجموعه در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال، با برگزاری «اولین همایش اقتصاد و کارآفرینی (کسب و کار) در حوزه زبانهای خارجی» قصد دارد تا در یک محیط تعاملی و میانرشته ای(اقتصاد، کارآفرینی و زبانهای خارجی) تواناییهای بالقوه و بالفعل بازارکار زبانهای خارجی را شناسایی نماید و همچنین با بررسی شرایط و آسیبهای موجود در این زمینه با ارائه راهکارهای عملی کارآفرینانه، نقش مؤثّری در وضعیت موجود اشتغال فارغ التحصیلان حیطه این رشته دانشگاهی ایفا کند.
شایان ذکر است، این امر خطیر، تنها با حضور متخصصان و کارآفرینان، به عنوان مجری ایدههای خلاق در میدان کار، امکان می یابد.که در حال حاضر این همایش ازسوی دانشگاهها و مراکز معتبر علمی مانند؛ دانشگاه تهران -موسسه دهخدا و مرکز بین المللی زبان فارسی، دانشگاه الزهرا- دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه یزد – دانشکده زبانهای خارجی، دانشگاه آزاد اسلامی – واحد تهران مرکزی و دانشکده زبانهای خارجی، انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی، اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان، انجمن صنفی مترجمان تهران، پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی، مرکز انتقال فناوری های پیشرفته کیش، پایگاه مقالات علمی سیویلیکا، شبکه برون مرزی صدا و سیما پرس تی و پایگاه اطلاع رسانی رویدادهای علمی کشور مورد حمایت رسمی قرار گرفته است.
این همایش 26 بهمن ما برگزار خواهد شد و مهلت ارسال چکیده مقالات در این همایش تا 1 دی ماه است که اعلام نتایج داوری مقالات نیز تا 25 دی ماه خواهد بود. اصل مقالات نیز تا 10 بهمن ماه می بایست ارسال شوند.
بنا بر اعلام این خبر فهرست برخی از اهداف همایش شامل؛ معرفی فرصت های شغلی متنوع از رشته های دانشگاهی حوزه زبان های خارجی، آسیب شناسی چالش های موجود در مسیر آموزش و یادگیری زبان های خارجی، بهبود فضای آموزش و یادگیری زبان های خارجی، شناسایی کارآفرینان برتر در عرصه شغلی زبان های خارجی، رشد اعتماد به نفس و روحیه خودباوری در جامعه دانش آموختگان و جویای کار زبان های خارجی، ترویج و توسعه فرهنگ کارافرینی و نوآوری، مشارکت کارافرینان در توسعه و بهبود فضای کسب و کار زبان های خارجی، تبیین جایگاه زبان خارجی در بهبود روابط فرهنگی و اقتصادی با کشورهای دیگر، توسعه صنعت گردشگری و مولفه های آموزشی و فرهنگی آن، جایگاه و نقش زبان خارجی در فضای آموزش ، فرهنگ سازی و تبلیغات مجازی و جایگاه زبان خارجی در تولید و گسترش خدمات به صنعت کشور می شوند.
پایان خبر



نظر شما :