توسعه زبان فارسی نقش خوبی در جذب گردشگر داشته است

۱۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۳۳ کد : ۱۲۰۲ رویدادهای پیش رو
تعداد بازدید:۷۶۶
حبیبه نیک سیرتی، گردشگری حرفه ای است که حدود 10 سال است در این زمینه فعالیت می کند و به عنوان کارشناس گردشگری با رادیو و تلویزیون و رسانه های مختلف از جمله رادیو تهران، رادیو اقتصاد، رادیو ورزش و رادیو خانواده همکاری می کند. وی که کارشناسی روزنامه نگاری و کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی خوانده است، بیش از 40 سال سابقه روزنامه نگاری و در عین حال 20سال نیز سابقه دبیری آموزش و پرورش را در کارنامه کاری خود دارد. نیک سیرتی گفت و گوی خواندنی با اقتصاد آنلاین داشته و به نقش زبان فارسی در توسعه گردشگری نیز اشاره کرده است. مشروح این گفت و گو را در ادامه می خوانید:
توسعه زبان فارسی نقش خوبی در جذب گردشگر داشته است

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی به نقل از سایت اقتصاد آنلاین، حبیه نیک سیرتی با اشاره به شیوه های مختلف تبلیغی موثر در جذب توریست گفت: توسعه آموزش زبان فارسی و ایجاد جایگاهی برای آموزش زبان رسمی کشور ما در کشورهایی مانند چین در سال‌های اخیر توانسته در جذب گردشگر نقش خوبی داشته باشد و این روش می‌تواند موثر  باشد. البته معرفی جاذبه‌های تمدن چندین هزار ساله ایران به خودی خود برای گردشگران کشورهای دیگر از جمله اروپائیان جذاب خواهد بود.

این فعال گردشگری افزود: چنان‌چه مسئولان بتوانند برنامه‌ریزی دقیقی برای جذب گردشگر داشته باشند می‌توانند از وابستگی اقتصاد کشور به منابعی مانند نفت و گاز که عملا تمام شدنی و غیر قابل تکیه در دراز مدت هستند بکاهند و سهم این صنعت را در ارزآوری افزایش دهند.

وی که بیش از 10سال است در صنعت گردشگری فعالیت می‌کند در تشریح ابعاد مختلف توسعه این صنعت اظهار کرد: اگر بخواهیم یک بشکه نفت که میلیون‌ها سال برای به وجود آمدن آن زمان صرف شده را استخراج و به فروش برسانیم، باید هزینه‌های مختلفی برای ایجاد زیرساخت، حمل و نقل و مسائل دیگر صرف کنیم و در نهایت یک بشکه نفت را به قیمت 50دلار یا حتی کمتر به فروش برسانیم. حتی در صورت فرآوری و تبدیل نفت خام با وجود ایجاد ارزش افزوده، ناچار به پرداخت هزینه‌های دیگری از جمله ایجاد واحدهای پتروشیمی هستیم، همچنین باید هزینه‌های مربوط به دفع پساب‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی را نیز به آن بیافزاییم.

این کارشناس گردشگری تاکید کرد: کشوری مانند مصر سالانه میلیون‌ها گردشگر را برای دیدن اهرام ثلاثه به خود جذب می‌کند. هند، چین و سایر کشورهایی که پیشینه تاریخی غنی دارند نیز سهم خوبی از توسعه گردشگری خود دارند، اما در کشور ما حتی خود ایرانی‌ها هم نسبت به داشته‌های خود آگاهی کافی ندارند و سازمان یا نهادی هم برای تبلیغ و شناساندن جاذبه‌های گردشگری فعالیت نمی‌کند.  

وی همچنین تاکید کرد: در همه کشورها مرمت و نگهداری از آثار تاریخی اهمیت ویژه‌ای دارد، اما متاسفانه در کشور ما گاهی شاهد تخریب جاذبه‌های تاریخی به دلیل عدم نگهداری صحیح و یا حتی به عمد هستیم که نشان از عدم آگاهی عمومی ما نسبت به اهمیت این آثار و تاثیر آن‌ها در اقتصاد کشورمان دارد.

این کارشناس صنعت گردشگری ایجاد اشتغال را از دیگر فواید توسعه این صنعت بیان کرد و گفت: توسعه این صنعت می‌تواند به توسعه بیش از 180بخش اقتصادی دیگر کمک کند، این امر به معنی ایجاد رونق اقتصادی در بخش‌های مرتبط با این صنعت است که در مجموع به بهبود شرایط تولید و ایجاد اشتغال کمک می‌کند. در حال حاضر با توسعه گردشگری ترکیه به ازای هر 11گردشگر، یک شغل ایجاد شده است.

پایان خبر

 

 


( ۱ )

نظر شما :