کارگاه های متنوع تربیت مدرس فارسی در همایش دو سالانه آزفا

۱۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۳ کد : ۲۱۱۷ اخبار بنیاد سعدی
تعداد بازدید:۱۶۹
سه کارگاه «تدریس عملی مهارت های زبانی به کمک فناوری»، «تهیه، تدوین و مناسب سازی مواد آموزشی به دست معلم» و «استانداردها و روش های تولید محتوای الکترونیکی چند رسانه ای در آموزش زبان فارسی» در دومین همایش دو سالانه آزفا برگزار خواهد شد.
کارگاه های متنوع تربیت مدرس فارسی در همایش دو سالانه آزفا

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، دومین همایش دو سالانه آزفا 21 و 22 آبان ماه توسط بنیاد سعدی و دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود و طی آن، علاوه بر ارائه مقالات، برنامه هایی مانند کارگاه های تخصصی تدریس زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، نمایشگاه کتاب ناشرانی که در زمینه رشته تخصصی آزفا کتاب متتشر کرده اند و........اجرا می شود.

کارگاه «تهیه، تدوین و مناسب سازی مواد آموزشی به دست معلم» توسط دکتر افسانه غریبی، استاد مدعو دانشگاه الزهرا روز 21 آبان ماه ساعت 8 الی 12  ، کارگاه «استانداردها و روش‌های تولید محتوای الکترونیکی چندرسانه‌ای در آموزشی زبان فارسی» توسط دکتر طوفانی نژاد، محقق مهمان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در آمریکا CSUF) و دانشگاه استرالیای جنوبی (UniSA)) روز 21 آبان، ساعت 13 الی 17   و کارگاه «تدریس مهارت های زبانی به کمک فناوری» توسط توسط دارا تفضلی، دارای دکتری زبان و فرهنگ با تخصص آموزش و یادگیری زبان به کمک فناوری از دانشگاه کوروبا، اسپانیا،  روز 22 آبان ساعت 8 تا 12 برگزار می شوند.

در کارگاه«استانداردها و روش‌های تولید محتوای الکترونیکی چندرسانه‌ای در آموزشی زبان فارسی»  به ارائه مباحثی همچون؛ تفاوت‌ها و شباهت‌های اصلی محتوای چاپی با محتوای الکترونیکی، انواع محتوای الکترونیکی در آموزش زبان فارسی و نرم‌افزارهای مورد استفاده در تولید محتوای الکترونیکی و روش استفاده از آن پرداخته می شود.

انتخاب منبع آموزشی مناسب، یا مناسب سازی مواد آموزشی موجود با نیازهای دوره، اصول و راهبردهایی دارد و ضروری است مدرسان زبان فارسی به غیر فارسی زبانان به دانش و مهارت مربوط به این اصول و راهبردها مجهز شوند تا بتوانند در شرایط متفاوت، تصمیم‌های روا، پایا و عملی بگیرند بر همین اساس کارگاه «تدوین و مناسب‌سازی مواد آموزشی به‌دست معلم» برنامه ریزی شده است.

سرفصل های این کارگاه شامل؛ انواع روش‌های مناسب‌سازی مواد آموزشی، گام‌های تهیه مواد آموزشی (شناخت زبان، نیازسنجی، انتخاب و درجه‌بندی)، گام‌های تدوین مواد آموزشی (اصول و تکنیک‌های تدوین مواد آموزشی)، تهیه نقشه محتوایی و طراحی قالب و محتوا می شوند.

در کارگاه تدریس عملی «مهارت های زبانی به کمک فناوری»، مخاطبان پس از آشنایی با مفاهیم مقدماتی آموزش و یادگیری به کمک فناوری به بررسی برخی نظریه های مرتبط می پردازند و درنهایت به صورت عملی با نحوه استفاده از فناوری در کلاس های درس آشنا می شوند.

این کارگاه نیز سرفصل هایی همچون؛ چیستی و چرایی فناوری در آموزش و یادگیری زبان، فواید و مضرات کاربرد فناوری در آموزش و یادگیری زبان، نظریه های زبان شناسی و آموزشی مرتبط، فناوری های نوظهور در آموزش و یادگیری زبان (از تلفن هوشمند تا روبات های انسان نما) و آموزش مهارت های ۴ گانه به همراه تلفظ و املا واژه ها  (با استفاده از تلفن همراه شبکه های اجتماعی وب سایت های اینترنتی محیط های یادگیری مجازی و فناوری های متنوع دیگر) دارد.

گفتنی است؛ هزینه ثبت نام در این کارگاه ها برای دانشجویان 50 هزار تومان و برای سایر افراد هفتاد هزار تومان است  و علاه مندان می توانند جهت ثبت نام به سایت www.azfa2.ir  مراجعه کنند.

پایان خبر